مراحل عصب کشی دندان
نوشته شده توسط : نت ویر

عصب کشی دندان روشی است که در آن دندانپزشک بخش عفونی دندان را از کانال ریشه بر می دارد. کانال ریشه به حفره طبیعی در مرکز دندان اشاره دارد که پالپ دندان را در خود جای داده است. این بخش از اعصاب، عروق خونی و بافت همبند تشکیل شده است.

هنگامی که پالپ دندان عفونی می شود یا آسیب می بیند، منجر به درد شدید، حساسیت و حتی از دست دادن دندان می شود، اما بر برداشتن این عصب آسیب دیده درد دندان درمان می شود و نیازی به کشیدن آن نیست.

مراحل عصب کشی دندان

درمان ریشه یا عصب دندان شامل چندین مرحله است و معمولاً توسط دندانپزشک عمومی یا متخصص ریشه انجام می شود. در اینجا به مرور کلی این درمان می پردازیم:

تشخیص

اولین قدم در درمان ریشه، تشخیص نیاز به این روش است. دندانپزشک دندان شما را معاینه و علائم شما را بررسی می کند. دندانپزشک برای تعیین میزان عفونت یا آسیب با کمک اشعه ایکس از دندان عکس می گیرد.

بیهوشی

پس از تایید تشخیص، دندانپزشک بی حسی موضعی برای بی حس کردن ناحیه اطراف دندان آسیب دیده، تزریق می کند، با اعمال بی حسی، دردی احساس نمی کنید.

عصب کشی دندان و تمیز کردن آن

دندانپزشک برای دسترسی به دندان یک سوراخ دندان ایجاد می کند تا به سیستم کانال ریشه برسد، سپس با استفاده از ابزارهای تخصصی، پالپ دندان عفونی یا آسیب دیده را به دقت خارج می کند.

بعد از برداشتن بخش آسیب دیده باید کانال ریشه توسط متخصص به طور کامل تمیز شود. این کار امکان ضدعفونی مناسب را فراهم می کند.

پر کردن و آب بندی

دندانپزشکان پس از تمیز کردن و شکل دادن به کانال ریشه، آن را با یک ماده زیست سازگار به نام گوتاپرکا پر می کنند. دندانپزشک شما با این کار کانال ریشه را می‌ بندد. پر کردن دندان از عفونت مجدد جلوگیری و یکپارچگی ساختاری دندان را بازیابی می‌کند.

ترمیم بعد از عصب کشی دندان

در بیشتر موارد، روکش دندانی روی دندان درمان شده قرار می گیرد. این روکش از دندان محافظت می کند و ظاهر و عملکرد طبیعی آن را بازیابی می کند.

منبع: smilebright.ir





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 خرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: